O υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης είχε δεσμευτεί από το βήμα της βουλής ότι η κυβέρνηση θα έχει έτοιμο το σύστημα 112 μέχρι το τέλος του 2019.
Το 112 καθιερώθηκε από την ΕΕ ως ο ευρωπαϊκός αριθμός έκτακτης ανάγκης. Χρησιμοποιείται για δωρεάν κλήση των υπηρεσιών έκτακτης ανάγκης σε όλες τις χώρες της ΕΕ, διευκολύνοντας την τηλεφωνική πρόσβαση στις υπηρεσίες αυτές. Θεωρείται ένας χρήσιμος αριθμός για τους πολίτες που ταξιδεύουν εντός της Ε.Ε. και ενδέχεται να έρθουν αντιμέτωποι με καταστάσεις έκτακτης ανάγκης σε μια χώρα του εξωτερικού.
Στην Ελλάδα αρμόδιος φορέας για την χρήση του «νέου 112» ανέλαβε από την Τετάρτη 1 Ιανουαρίου 2020 η Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ) θέτοντας τα κέντρα σε πλήρη λειτουργία 24 ώρες, 7 μέρες την εβδομάδα. Σημειώνεται ότι μέχρι να τεθεί σε λειτουργία το 112 – δηλαδή καλοκαίρι 2019-1 Ιανουαρίου 2020- χρησιμοποιήθηκε η «ενδιάμεση λύση του 112» μέσω αποστολής μηνυμάτων SMS και CB (Cell Broadcast).
Αν και οι πολίτες μπορούσαν και πριν να κάνουν κλήσεις για βοήθεια, ωστόσο, με τη λειτουργία του 112 μπορούν να λαμβάνουν και μηνύματα από τη συγκεκριμένη υπηρεσία, σε περιπτώσεις πολύ σοβαρού κινδύνου, για απομάκρυνση από περιοχές ή άλλες οδηγίες για την προστασία τους. Επιπλέον παρέχει τη δυνατότητα αυτόματου γεωεντοπισμού του καλούντος.
Ο Γενικός Γραμματέας Νίκος Χαρδαλιάς μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για τις δυνατότητες που δίνει το 112 υπογράμμισε ότι η χρήση του πρέπει να γίνεται με πολύ προσεκτικό τρόπο και με νηφαλιότητα, καλώντας τους πολίτες να σταθούν αρωγοί στο έργο της ΓΓΠΠ.
Σημειώνεται ότι σε συνέντευξή του τον Φεβρουάριο του 2022 στην ΕΡΤ ο αναπληρωτής Γενικός Γραμματέας Πολιτικής Προστασίας, Γιώργος Καραγιάννης, ανέφερε ότι η υπηρεσία δέχεται κατά μέσο όρο 10.000 κλήσεις τον μήνα, δηλαδή 120.000 κλήσεις ετησίως.
Βάσει των παραπάνω εκτιμούμε ότι η συγκεκριμένη δέσμευση υλοποιήθηκε εντός χρονικού πλαισίου.




