Στις δεσμεύσεις του προεκλογικού προγράμματός του ο ΣΥΡΙΖΑ είχε συμπεριλάβει και τον περιορισμό των θανάτων από τροχαία ατυχήματα. Ειδικότερα είχε υποσχεθεί την υλοποίηση στρατηγικού σχεδίου για τη βελτίωση της Οδικής ασφάλειας στην Ελλάδα τη δεκαετία 2011-2020 με στόχο τη μείωση των θανάτων από τα τροχαία ατυχήματα κατά 50%.
Μεταξύ των δράσεων που θα υλοποιούσε είναι:
- Αναθεώρηση του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας με στόχο τον εκσυγχρονισμό των διατάξεων και τον εξορθολογισμό των προστίμων.
- Βελτίωση της ποιότητας εκπαίδευσης και καθορισμός αντικειμενικής και διαφανούς διαδικασίας εξέτασης υποψηφίων οδηγών.
- Προώθηση της συστηματικής και συνεχούς εκπαίδευσης οδικής ασφάλειας ιδίως στα σχολεία όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης.
- Ολοκλήρωση του συστήματος εισροών – εκροών στα πρατήρια καυσίμων με στόχο την αντιμετώπιση της λαθρεμπορίας καυσίμων.
- Ολοκλήρωση του νομοθετικού πλαισίου για τον καθορισμό των προδιαγραφών, των όρων και προϋποθέσεων για την εγκατάσταση συστημάτων εναλλακτικών καυσίμων (LPG και CNG) στα ήδη κυκλοφορούντα οχήματα.
- Επαναλειτουργία του συνόλου των δημόσιων ΚΤΕΟ
Κατά το τελευταίο έτος της διακυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ, το 2019, συνέβησαν σε ολόκληρη τη χώρα 10.712 οδικά τροχαία ατυχήματα, τα οποία προκάλεσαν τοv θάνατο ή τον τραυματισμό ατόμων, παρουσιάζοντας μείωση κατά 0,2% σε σύγκριση με το 2018 που είχαν συμβεί 10.737 ατυχήματα.
Τι κατάφερε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ
Ο συνολικός αριθμός των παθόντων στα οδικά τροχαία ατυχήματα για το έτος 2019 παρουσίασε μείωση κατά 1,1% σε σύγκριση με το 2018 (13.690 το 2019, έναντι 13.849 το 2018). Ωστόσο, σε σχέση με το 2014, το έτος 2019 -αν και ο ΣΥΡΙΖΑ κυβέρνησε μέχρι το καλοκαίρι- η μείωση που κατάφερε να καταφέρει στον τραγικό αριθμό των θανάτων συνανθρώπων μας ήταν μόλις 12,15%.
Σε όλα τα άλλα χρόνια η μείωση που σημειώνεται είναι πολύ μικρότερη και πολύ μακριά από το στόχο του 50%. Την εικόνα αυτή αποτυπώνουν τα δεδομένα που καταγράφει η αστυνομία. αλλά και η Ελληνική Στατιστική Υπηρεσία και που οπτικοποίησε το Πολιτικόμετρο. Ενώ, δηλαδή η κυβέρνηση δεσμεύτηκε να μην ξεπερνούν οι νεκροί του 400, τελικά το 2019 έχασαν τη ζωή τους 688. Σημειώνεται, μάλιστα ότι το 2016, οι νεκροί από τα τροχαία ξεπέρασαν εκείνους του 2014, δηλαδή τη χρονιά που πριν αναλάβει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Οφείλουμε ωστόσο να αναφέρουμε ότι υπάρχει μεγάλη μείωση της τάξεως του 39,8% στους βαριά τραυματισμένους από τροχαία ατυχήματα.
Με βάση όλα τα παραπάνω στοιχεία, η δέσμευση κρίνεται ότι δεν έχει υλοποιηθεί, καθώς θεωρούμε ότι σε ένα τόσο σοβαρό ζήτημα, όπως οι ανθρώπινες απώλειες, οι επιδόσεις της κυβέρνησης ήταν πολύ χαμηλότερες από την αρχική της προγραμματική υπόσχεση.




