Στις προγραμματικές του δεσμεύσεις στη Βουλή, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Αχ. Καραμανλής, είχε δεσμευτεί να προχωρήσει στη διενέργεια διαγωνισμού για να κατασκευαστεί η υποθαλάσσια σήραγγα που θα συνέδεε τη Σαλαμίνα με την ηπειρωτική Ελλάδα, συγκεκριμένα το Πέραμα. Η ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος ήταν ένα έργο που είχε προγραμματιστεί από τις ελληνικές κυβερνήσεις ήδη από τη δεκαετία του 1990.
Ειδικότερα, η υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Περάματος είναι έργο προϋπολογισμού 500 εκ. ευρώ που αφορά στην κατασκευή οδικής υποθαλάσσιας σύνδεσης της Σαλαμίνας με την περιοχή του Περάματος. Ο σχεδιασμός του έργου προέβλεπε η ζεύξη να έχει μήκος 1 χιλιόμετρο και να αντικαταστήσει την υφιστάμενη πορθμειακή γραμμή. Το έργο συνάντησε πολλές αντιδράσεις τις τελευταίες δεκαετίες. Η υποθαλάσσια σήραγγα έχει φτάσει αρκετές φορές σε διαδικασία δημοπράτησης, χωρίς όμως να προχωρήσει σε φάση κατασκευής. Μάλιστα το 2016 πραγματοποιήθηκε άτυπο δημοψήφισμα (Το Βήμα, 15/3/2016) προκειμένου να διατυπώσουν οι δημότες την άποψή τους σχετικά, ωστόσο η διαδικασία αμφισβητήθηκε (Capital, 12/3/2016) λόγω της συμμετοχής μόνο του 15% των δημοτών και αναφορές για διαβλητότητα στον τρόπο με τον οποίο διεξήχθη.
Μέχρι το 2021 υποβλήθηκε η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, προχώρησαν οι διαδικασίες αναζήτησης τεχνικών συμβούλων, μέσω διαπραγμάτευσης με φορείς, που θα βοηθήσουν την Αναθέτουσα Αρχή (Διεύθυνση Συγκοινωνιακών Υποδομών με Σύμβαση Παραχώρησης) σε διάφορα θέματα υποδομής και μελετών, διαχείρισης και τεχνικής φύσεως ερωτήσεων των διαγωνιζομένων.
Ζεύξη Σαλαμίνας - Περάματος: Ο αναμενόμενος διαγωνισμός
Μετά την έγκρισή της μελέτης θα έπρεπε να συνεχιστεί ο διαγωνισμός, με την κατάθεση δεσμευτικών προσφορών εντός του 2023. Συνολικά υπολογίζεται ότι η κατασκευή της σήραγγας θα χρειαζόταν μία πενταετία.
Μέσα στην πρώτη τετραετία της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη τα στοιχεία δείχνουν ότι δεν καθίσταται δυνατό ο διαγωνισμός να προχωρήσει.
Μάλιστα αυτό αναφέρεται έμμεσα σε απόφαση του Υπουργείου Υποδομών που δημοσιεύεται το Μάρτιο του 2024 στη διαύγεια βάσει της οποίας λύεται η σύμβαση για τις νομικές υπηρεσίες που πλήρωνε το κράτος για το έργο. Στη συγκεκριμένη απόφαση επισημαίνεται αφενός ότι "τερματίζεται η σύμβαση για τις υπηρεσίες Νομικού Συμβούλου και αφετέρου πως οι υπηρεσίες αυτές είναι συνδεδεμένες με την εξέλιξή του έργου, οπότε, φαίνεται ότι για την ώρα… δεν χρειάζονται".
Συνεπώς, το βασικότερο βήμα στο οποίο δεσμεύτηκε να προχωρήσει η κυβέρνηση της ΝΔ δεν έγινε και έτσι η εξαγγελία χαρακτηρίζεται ακυρωμένη.




