Στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης του 2023, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε πως «είμαστε πια έτοιμοι να δώσουμε στη δημοσιότητα και να παρουσιάσουμε τις πρώτες μελέτες για την επέκταση του Μετρό στις βορειοδυτικές συνοικίες, στη Μητρόπολη». Παράλληλα, ο τότε υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Χρήστος Σταϊκούρας είχε εκτιμήσει ότι «μέχρι το τέλος του 2023, θα έχει οριστικοποιηθεί και η τελική χάραξη των νέων επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης, ώστε η ωρίμανση της δημοπράτησης της -κατά προτεραιότητα- επέκτασης προς τα βορειοδυτικά να προχωρήσει μέσα στην τετραετία που ξεκινάει».
Η υπόσχεση αυτή αφορούσε έναν συγκεκριμένο χρονικό ορίζοντα: την ολοκλήρωση μελετών και τη δημόσια παρουσίασή τους μέσα στο 2023. Αφορούσε επίσης συγκεκριμένη γεωγραφική περιοχή: τις βορειοδυτικές συνοικίες της Θεσσαλονίκης, όπως ο Εύοσμος, η Σταυρούπολη και η Πολίχνη, οι οποίες αποτελούν οικιστικά και πληθυσμιακά πυκνές ζώνες που στερούνται μέσου σταθερής τροχιάς.
Ωστόσο, η κατάσταση μέχρι το τέλος του 2023 δεν ανταποκρίνεται πλήρως στη δέσμευση.
Πιο συγκεκριμένα, σε δημοσίευμα του Liberal.gr (Ιούλιος 2025), αναφέρεται ότι “θα παρουσιαστούν οι πρώτες μελέτες για τους σταθμούς στη βορειοδυτική Θεσσαλονίκη” σε σύσκεψη του υφυπουργού Υποδομών Νίκου Ταχιάου με τους δημάρχους της περιοχής εντός του 2025.
Δηλαδή, η δημόσια παρουσίαση των μελετών και η ιεράρχηση των επεκτάσεων δεν πραγματοποιήθηκε εντός του 2023 όπως είχε υποσχεθεί ο Πρωθυπουργός, αλλά εκκρεμούσε έως και το 2025.
Παράλληλα, σε άρθρο του Ypodomes.com (Μάιος 2024), επισημαίνεται πως «οι μελέτες για την επέκταση προς τα βορειοδυτικά έχουν προχωρήσει, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη οι ηλεκτρομηχανολογικές μελέτες», στοιχείο που δείχνει μιια τεχνική ωρίμανση του έργου, δεν είχε ολοκληρωθεί ούτε στο σκέλος της χάραξης έως το τέλος του 2023.

Χάραξη νέων επεκτάσεων του Μετρό Θεσσαλονίκης
Σύμφωνα με τον αρμόδιο υπουργό Νίκο Ταχιάο (Metaforespress.gr, 2024), η επέκταση προς τα βορειοδυτικά αποτελεί προτεραιότητα έναντι της επέκτασης προς το αεροδρόμιο.
Ωστόσο, αυτό αποτελεί προγραμματική πρόθεση και όχι απόδειξη ολοκλήρωσης της δέσμευσης που αξιολογούμε. Η ωρίμανση και δημοπράτηση του έργου παραπέμπεται για εντός της τετραετίας 2024–2027, γεγονός που επίσης δεν τεκμηριώνει υλοποίηση της δέσμευσης για το 2023. Οι μελέτες προβλέπεται να παρουσιαστούν σε σύσκεψη με τους δημάρχους της περιοχής μέσα στο 2025, όπως σημειώθηκε.
Ο κ. Ταχιάος, σε συνέντευξή του στα Μακεδονικά Νέα, είχε τονίσει ότι «η επέκταση του Μετρό προς τα Βορειοδυτικά αποτελεί την άμεση προτεραιότητά μας μετά την ολοκλήρωση της επέκτασης προς την Καλαμαριά». Στην ίδια όμως, συνέντευξη, ο υφυπουργός Υποδομών είχε υπογραμμίσει ότι «βασικό ζητούμενο είναι η εξασφάλιση της χρηματοδότησης, και εργαζόμαστε συστηματικά για την επιλογή του κατάλληλου εργαλείου που θα καλύψει τον απαιτούμενο προϋπολογισμό». Γεγονός που δείχνει ότι το έργο έχει δρόμο ακόμα.
Συνεπώς, η δέσμευση δεν έχει υλοποιηθεί εντός του 2023, ενώ παρά το γεγονός ότι γίνονται κάποιες κινήσεις, αναμένονται εξελίξεις με την δημοσιοποίηση των σχεδίων στο 2025. Κατά συνέπεια, η υπόσχεση είναι σε εκκρεμότητα.




